Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu

Vakantie Thailand 2017

Blijf op de hoogte en volg John

13 Oktober 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 13 (11 oktober)
Vanochtend was ik heel vroeg het complex wezen bekijken. Het bestaat uit een oud en nieuw gedeelte.
Het oude gedeelte zag idd wat gedateerd uit, maar het zwembad was mooi. Alleen de bodem moet nodig schoongemaakt worden.
Voor het overige wordt het complex mooi onderhouden. ' s Morgensvroeg waren de werksters al bezig met de paden schoon te maken.
Het was vandaag een vrije dag, een dag om zelf te bepalen wat je wilt doen. Fox Reizen bood optionele excursies aan. De eerste was een combinatie Hellfire Pass (en lunch) en Erawan watervallen. Het is 1 van de mooiste watervallen van Thailand en daarom een aanrader. De Erawan waterval heeft 7 niveaus en is een onderdeel van het Erawan National Park. Bij sommige niveaus kan gezwommen worden. Verder is het een populair wandelgebied en met enig geluk zie je apen en moooie vogels.
De Hellfire Pass is 1 van de meest indrukwekkende stukken van de dodenspoorweg waar vele krijgsgevangenen zijn overleden tijdens de aanleg van deze kloof.
Er was ook een avondoptie: River Kwai Raft. Op een drijvend vlot kun je een heerlijke Thaise maaltijd nuttigen. Tijdens de tocht kun je genieten van flora en fauna aan de oevers, voorzover die te zien zijn.
Voor de avondoptie was er geen belangstelling voor. Voor de andere twee was er voldoende belangstelling. Behalve ons 6-sen waren ook 6 anderen die niet mee wilden gaan.
Met ons 12-ven hadden we ons mooi vermaakt in/aan het mooie zwembad. Ook hadden we de lunch bij het zwembad gebruikt. Zo kwamen we de dag door en het beviel ons uitstekend.
Achteraf hoorden we van de overige medereizigers dat zij een flinke regenbui hadden gehad. Ze waren drijfnat teruggekomen. Er kon niet gezwommen worden, omdat door de regenval het water bruin was geworden. Maaaaarrrrr, ze hadden zich wel vermaakt. Gelukkig.
En ... we hadden ons ook vermaakt, maar wat nog belangrijker is: we hadden de hele dag mooi weer, het was droog en warm. Later in de middag begon het te betrekken, maar het bleef droog.

Dag 14 (12 oktober)
Vanochtend gingen we al vroeg de weg op, namelijk om 07.00 uur.
Achteraf gezien konden we later vertrekken, maar dat leg ik later wel uit.
Ik had vergeten te melden dat ons vorige stop in Kanchanaburi was. Daar hadden wij een mooie kamer.
Vandaag reden we naar Hua Hin.
Onderweg stopten en bezochten wij de kleurrijke drijvende markt (floating market). We werden ergens gedropt en met longtailboten (6 personen per boot) voeren we langs lokale huizen naar de drijvende markt. Daar konden we ook een tochtje maken met een niet gemotoriseerd boot langs de markten. Helaas hadden we daar geen tijd voor.
iHierna reisden we verder en maken onderweg ook een stop bij de unieke treinmarkt, de zogenaamde Maeklong market. Op slechts een paar cm afstand van het treinspoor bevinden zich aan beide kanten kraampjes, overkapt met luifels en parasols, met allerlei etenswaren en andere marktwaar. Een paar keer per dag moeten de kraampjes, parasols en luifels aan de kant voor de passerende treinen.
We hadden het geluk dat niet lang na onze aankomst een trein aankwam. Mooi om te zien hoe die luifels en parasols eerst weggehaald werden en na het passeren van de trein weer teruggezet werden.
Schitterend gezicht was dat.
Ik durf mijn hond geen gebakken vis/vlees voor te schotelen afkomstig uit een van die kramen (heb trouwens geen hond), maar dat terzijde ....
Onze volgende stop was nabij de stad Petchaburi waar we gingen lunchen en daarna de Khao Yao grot bezochten. Deze kleine grot had zich gevormd in de kalkstenen heuvels die deze omgeving rijk is. Op deze heilige plaats troffen we veel Boeddha beelden van verschillende formaten aan, waaronder een liggende Boeddha.
Buiten de grot troffen we ontzettend veel apen aan. Gelukkig werd niemand van ons lastig gevallen.
Tegen 15.00 uur kwamen we in ons hotel aan in Hua Hin, gelegen nabij de Khao Takiab Beach. Een middelmatig niet noemenswaardig hotel, ah je kunt niet alles meehebben, maar netjes en schoon. En dat zijn voor mij de belangrijkste factoren.
Om 17.15 vertrokken we richting een lokale, gezellige beach bar op een heerlijke strand buiten Hua Hin.
De eigenaar blijkt een Hollandse jongen te zijn met de naam Wesley. Fox Reizen trakteerde ons op een BBQ die Wesley keurig verzorgde, uiteraard met patat, pasta, stokbrood, salade etc etc. Lekker op de bank en je voeten in het zand. Tussendoor had Wesley een verassing voor ons in petto. Apart van elkaar staken de dames en heren een wensballon op. Die volgden we tot de kaarsjes uitgingen.
We bleven daar tot iets na 21.00 uur. In plaats van de avondmarkt bezoeken zouden we nog langer willen blijven, maar sommigen waren nog moe van de busreis

Dag 15 (13 oktober)
Vanochtend waren om 07.30 uur vertrokken richting Chumphon, een typisch provinciestadje aan zee en bekend om de levendige vissersdorpjes en gemeenschap.
We gingen het Sam Roi Yod National Park bezoeken. Vrij vertaald betekende dit: de 300 bergtoppen.
We kwamen aan bij een lokaal vissersdorpje waar we een kleine 10 minuten met boten naar een strand werden gebracht dat aan de andere kant van een gebergte stond.
Hier konden we of bij het strand blijven of klimmen. Het strand stond namelijk aan de voet van de Pra-Ya-Na-Korn grot. Ik besloot met nog een paar anderen om de klim van 430m boven de zeespiegel te wagen.
En warempel: het was me gelukt. Alleen de afdaling vond ik enger. Het was niet helemaal een grot. want binnenin kon je het daglicht goed zien. Door de open ruimte komen water en daglicht, waardoor er begroeing ontstaat. Je zag veel stalagmieten en ook het paviljoen van koning Rama V, dat in 1896 werd gebouwd. Of dat laatste ook zo is, weet ik niet. Ik heb zo mijn twijfels.
Na de lunch gingen we op weg naar ons hotel in Chumphon. Onderweg zouden we stoppen bij een ananasplantage, maar de chauffeur had geen goede plantage uitgezocht. Misschien dat we morgen het wel treffen. Onderweg ook een klein buitje gehad.
Tegen 17.00 uur kwamen we in Chumphon bij Novotel hotel aan.

• 15 Oktober 2017 - 16:43

Jack & Angela Chiara & Leandro Picanussa:

Hallo Lieve Familie,

Wat leuk om jullie reisverhalen te volgen.
    En te lezen dat jullie hiervan zo genieten.... Fijn
    Leuke foto's en zoveel gezien en meegemaakt.

Geniet er nog van samen......Liefs van ons.
    Jack, Angela, Chiara & Leandro