Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu

Vakantie Thailand 2017

Blijf op de hoogte en volg John

06 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 7 en dag 8 (5 en 6 oktober)
Gisteravond regende het toen wij wilden gaan eten. En na afloop regende het nog steeds.
Vanochtend konden wij lekker "doorslapen" tot 07.00 uur lekker een dagje vrij. We konden lekker rustig ontbijten en even later schoof een reisgenoot aan. Hij zou anders alleen ontbijten, omdat zijn vriendin van een optionele excursie (zie hierna aangegeven) gebruik maakte.
Ik had al eerder aangegeven dat wij twee vrije dagen hebben. Wij wilden deze 2 dagen dan ook volledig benutten voor onszelf ... lekker lanterfanteren in de stad. De eerste vrije dag begon goed, de zon scheen. Na een uitgebreid ontbijt gingen we lekker wandelen. We waren amper een half uur/drie kwartier onderweg en ja hoor ..... het begon te regenen en niet zo' n beetje ook. Gelukkig hadden we onze paraplu meegenomen.
Ik had zonet over een optionele excursie. Fox Reizen biedt hun reizigers diverse optionele excursies aan en het is aan jezelf of je hiervan gebruik wilt maken. Voor deze 2 dagen boden ze aan:
1) Flight of the Gibbons: Je wordt voor een paar uur lang op een reis door de boomtoppen van de prachtige jungle van Chiang Mai meegenomen. Onder professionele begeleiding zweef door de boomtoppen middels een 5 kilometer lang parcours van kabels en bruggen,
2) Thaise kookcursus: Onder begeleiding van Engelssprekende professionals leer je de beste Thai gerechten klaar te maken. De bedoeling is dat je na deze cursus je eigen gerecht ook opeet.
3) Fietstocht door de omgeving van Chiang Mai: Een ontspannende fietstocht door o.a. rijstvelden, langs folkloristische dorpjes en interresante tempels. Je fietst niet alleen, je wordt begeleid door ervaren lokale gidsen over een afstand van ongeveer 27 km en je fietst op een goede kwaliteit en comfortabele bikes.
4) Elephant Nature Park: Het park levert een bijdrage aan het overleven van de zeer bedreigde olifanten.
Het park is ook een thuis voor tal van andere bedreigde of verwaarloosde dieren zoals geredde honden, katten of buffels. Een gids leidt je rond en geeft uitleg over de Aziatische olifant en de werkwijze van het park. Als je geluk hebt, kun je zien hoe de olifanten een bad nemen en misschien kun je zelfs deze dieren voederen.
5) Doi Inthanon Park: Hier vind je een enorme verscheidenheid aan fauna en flora. Er zijn daar ook veel watervallen. Je maakt een wandeltocht van ongeveer 2,5 uur onder begeleiding van een lokale gids door de groene natuur, langs enkele watervallen (o.a. Wachiratarn) en plantages. Na de lunch brengt de gids je naar de hoogste punt van de berg. Het is dus zaak warme kleding mee te nemen. Met enig geluk zie je bijzondere vogels.
Peter en Edseline hadden besloten de Elephant Nature Park te bezoeken. De overige "senioren" waren te moe of hadden geen zin om deel te nemen aan welke excursie dan ook en wilden graag genieten van de vrije dagen.
ś Avonds (dag 6) kregen we een diner aangeboden in het Khum Khantoke restaurant, alwaar wij kennis konden maken met de Lanna-cultuur. Het diner werd geserveerd op een kantoke (een laag rond tafeltje, maar wij kregen een rechthoekige tafel waar wij met ons achten konden zitten). Op sommige plekken hield dit in dat je met de benen gekruist moest eten. Fox Reizen had geregeld, dat hun reizigers tafels kregen met ruimte eronder, zodat wij al bengelend met onze benen van de gerechten konden genieten. Het waren typische Noord-Thaise gerechten en ze smaakten heel lekker (mijn mening). Tijdens het eten werden traditionele Thaise dansen opgevoerd door diverse dansers en danseressen ... het was een heel mooie avond.
Tegen 21.30 uur kwamen we weer aan bij ons hotel (nog niet genoemd: Chiang Mai Plaza Hotel). Aangezien hier in Chiang Mai elke avond een avondmarkt is, gingen we aansluitend daar naar toe. De markt sluit om 22.00 uur, maar toen we om 22.30 uur naar ons hotel gingen, was er nog veel bedrijvigheid. Veel kraampjes verkopen zowat dezelfde spullen. Het is daarom zaak om even door te lopen, want je kunt misschien ergens anders voor minder geld hetzelfde artikel krijgen. Er waren zoveel kraampjes dat indien je alle kraampjes naast elkaar zet, je een lengte krijgt van minstens 3 km. Je loopt je voeten werkelijk kapot door het slenteren, want je kunt geen tempo maken.
Nu vroeg naar bed: iedereen was moe en Peter en Edseline moeten morgen (dag 7) vroeg op om naar
het Elephant Nature Park te gaan.
De volgende ochtend was erg stil in de restaurant, want 21 mede-reizegers waren daar naar toe gegaan.
In plaats van Peter en Edseline gingen wij met een ander echtpaar de oude binnenstad van Chiang Mai verkennen. Het was warm en droog. Gelukkig was er een beetje wind, waardoor het een beetje aangenaam werd. We hadden een eind gelopen en we wisten niet meer waar we waren. Gelukkig rijden hier voldoende taxi' s en toek-toeks. De beslissing om snel naar het hotel te gaan was dus snel genomen.
Later in de middag om 15.30 uur plaatselijke tijd begon het heel hard te regenen. Vanuit onze kamer op de 9de verdieping konden we bijna over de stad kijken en nu maar tot ongeveer 300 meter. Het leek of de hemel was opengebroken, want na een half uur konden we het wegdek niet meer zien. Het verkeer moest ook langzaam rijden. Een zijstraatje aan de overkant was helemaal ondergelopen. De hoofdstraat voor ons hotel lag denk ik al 5 tot 10 cm water. Na ongeveer 3 kwartier was de hoosbui al weer weg. En na anderhalf uur was ook al het water op straat verdwenen. ' s Avonds konden we voor de laatste keer de avondmarkt bezoeken in Chiang Mai.
Het was mij opgevallen dat de doerians, waar ik gek op ben, ontzettend duur zijn. Voor 2 pitten met vruchtvlees betaal je al gauw 10 Euro. Zo' n heel vrucht denk ik dat je ongeveer 50 Euro kwijt ben. Ik denk dat het komt, omdat het seizoen al voorbij is en dat het aanbod daardoor gering is. Er kan echter ook sprake zijn van import.
Vanavond wordt het vroeg naar bed gaan, want we moeten al om 05.00 uur op. We vertrekken
al om 07.30 uur naar onze volgende bestemming: Chiang Rai.
Als het goed is kun je zien dat ik al enkele foto' s geupload heb.