Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu

Vakantie Thailand 2017

Blijf op de hoogte en volg John

04 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 4 (2 oktober).
Zoals eerder is vermeld zouden we vandaag een vrije dag hebben.
We hadden echter gekozen voor een fietstocht (bij firma CovanKessel) door Bangkok. De tocht duurde ongeveer 5 uur door de smalle straten, steegjes, marktkramen, langs het water, over bruggen, etc etc van Bangkok. Na enkele meters moest Edseline het opgeven, want dit was ze niet gewend. Peter en Gilbert gingen met haar terug. Met z' n 3-en hadden ze de dag een andere invulling gegeven, terwijl wij doorbaggeren op de fiets en in de regen ook nog. Uit voorzorg kregen we een goedkope plastic regenjas mee, maar velen van ons (oa. ik) hadden deze niet gebruikt. De regenjas werkte als een oven en het regende niet erg hard. De regen zorgde trouwens voor verkoeling, want het bleef erg warm in Bangkok. Onderweg hielden we een rust-/plas-/rookpauze en een lunchpauze. Na de lunchpauze gingen we met de fietsen in 3 boten terug naar de plek waar we gestart waren. Het was een flink eind varen ook nog.
Moe maar voldaan kwamen we om 15.00 uur terug in het hotel. Later in de middag regende het pijpestelen.
Om 18.00 uur gingen we 9 andere personen een Wan Fah dinner cruise houden. De naam zegt het al: een boottocht, een prachtige traditionele houten rijstboot, met een diner. We werden vermaakt door 4 mooie danseressen en een danser. Op de rivier voeren ook diverse mooie boten die ook zoiets hadden.
' s Avonds was het ook echt genieten van de mooie en verlichte gebouwen, schepen, tempels, etc. vanaf de rivier Chao Praya Rivier.
Om 21.00 uur waren we alweer terug in het hotel. Nu snel naar de kamers om een beetje in te pakken. Morgen is het vroeg opstaan, want de koffers moeten al om 06.00 uur al in de gang staan. We willen ook rustig kunnen ontbijten, want om 07.00 uur vertrekken we naar onze volgende bestemming, de oude hoofdstad van Thailand, Ayutthaya.

Dag 5 (3 oktober)
Vandaag gaan we lange busreis maken naar Ayutthaya en daarna naar Tak. Verwacht wordt dat we tussen 19.00 en 20.00 uur daar aankomen. Reken maar uit hoe lang we in de bus moeten zitten, maar ... onderweg hadden wij 5 tussenstops gemaakt. De eerste was bij een tempel. Hier deden ze een beetje moeilijk qua kledij. Wij dachten dat het allemaal met commercie te maken had. Onze gids en reisleider moesten in allerijl naar een dichtbijzijnde verhuurkraam gaan om olifantenbroeken te halen. Ik weet of die benaming klopt, maar men noemt het zo. Dit kan te maken hebben met de tekeningen/afdrukken op de broeken. We hoefden de broeken ook niet terug te geven.
Afijn ook de mannen moesten lange broeken dragen, terwijl dat nooit het geval was. En bij de vrouwen waren ook bedekte schouders onvoldoende en zeker geen rok, terwijl sommige vrouwen met een korte rok liepen. Voor alles werd een oplossing gevonden. We bleven daar ongeveer een uur en daarna gingen we naar de volgende tempel ... eigenlijk een ruïne. Hier bleven ook een uurtje. De volgende stop was een lunchstop. De locatie was geweldig. Voor het eten geef ik een 6.
De volgende stop betrof een plas-/rookpauze van een half uur en de volgende ook, maar deze duurde maar een kleine 10 minuten.
Onderweg kregen we veel info van Gilbert aangaande de komende 3 dagen, zodat we hierover kunnen nadenken. Er was ook voor ons in de middenberm een ongeluk gebeurd. Vreselijk hoe de auto eruit zag.
We zagen alleen de ambulance wagen staan en bij het wrak stonden 4 mensen met hun mobieltje
foto' s/filmpjes te maken op een afstand van nog geen 2 meter. Hun mobieltjes waren alleen gericht op de frontseats. Wat een eikels. Verderop zagen we de politie met zwaailichten aanrijden.
Iets later kregen we een hoosbui over onze bus heen en het duurde best een tijdje.
Iets na zevenen kwamen we bij ons hotel in Tak aan in de regen. We moesten ons snel omkleden/opmaken om om 20.00 uur te gaan eten. Het eten was erg goed.
Als optie hadden we Ayutthaya vanaf de boot kunnen bezichtigen, gekoppeld aan bezoek aan Baan Hollandia. Een museum waarin de historie van eeuwenlange banden tussen Nederland en Thailand wordt weergegeven. Niemand had daar zin in, begrijpelijk want we hadden genoeg gevaren in Bangkok.
We moesten weer tijdig in bed duiken , want morgen moeten we om 05.00 uur weer op.
De foto' s moet ik nog uploaden. De video' s leveren nog problemen op. Dit had ik 2 jaren geleden al aangekaart bij de Helpdesk van Waarbenjijnu, maar men heeft het nog steeds niet kunnen oplossen.

Dag 6 (4 oktober)
Vanochtend waren we om 07.30 uur vertrokken richting Chiang Mai.
We maakten een tussenstop bij het olifantenziekenhuis van Thailand, Friends of the Asian Elephants, in Lampang. Dit ziekenhuis werd in 1993 door mevrouw Soraida Sawala opgericht. We zagen in elk geval 4 olifanten die daar behandeld worden. De een mist een stuk van de onderpoot (op een landmijn getrapt), de ander heeft een gezwel en ga zo maar door. Het was allemaal een zielig gezicht en daarom is het goed dat Fox Reizen het ziekenhuis een beetje ondersteund door toeristen daar heen te brengen (entreegeld en souvenirs).
Onderweg kregen we een beetje regen, voor de zoveelste keer, maar voor mij niet onaangenaam. De zon is heet en het is broeierig. Voor mij mag het bewolkt zijn zelfs, maar goed ... ik laat het aan de weergoden over.
In de bus kregen info over soorten fruit die in Thailand te krijgen zijn en de historie over Chiang Mai.
Van het olifantenziekenhuis vertrokken we richting een lokale markt. Art gaf een toelichting over enkele soorten rijst en andere lokale "lekkernijen" (jungleproducten o.a.). Art en Gilbert hadden op de markt wat gekocht en die in de bus uitgedeeld. Art kocht een boterhamzakje met daarin gebakken/gebraden sprinkhanen en meelwormen, terwijl Gilbert aankwam met zuurtjes.
Na een gezamenlijke lunch, bij een rustieke eetgelegenheid aan een rivier, kwamen we tegen 15.30 uur aan bij ons hotel in Chiang Mai.
We mogen de rest van de dag zelf invullen. Er is hier ś avonds voldoende te doen/bezichtigen en ook nog op loopafstand, maar de vraag is .............. blijft het droog vanavond.???
Droog of niet droog, we moeten er op uit om te eten.

• 04 Oktober 2017 - 14:33

Marvin & Michelle :

Leuk om op deze manier mee te genieten van jullie reis. We kijken nu al uit naar het volgende verslag!!

Dikke kus Marvin, Michelle & Mootje

• 04 Oktober 2017 - 17:53

Ton En Ans:

Leuk en we genieten van reportage van julie reis en hoopt dat het regen ophoud en en geniet lekker van het land , tot het volgende verslag .

Groeten Ton & Ans