Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van John Fretes - WaarBenJij.nu Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van John Fretes - WaarBenJij.nu

Vakantie Thailand 2017

Blijf op de hoogte en volg John

21 Oktober 2017 | Nederland, Lelystad

Dag 21 en 22 (19 en 20 oktober)
Op dag 21 moesten we ons klaarmaken voor het vertrek naar Nederland. Wij 6-sen waren blij dat deze dag was aangebroken, want we misten onze dierbaren thuis.
Vanochtend heel vroeg hadden Wim en Tineke hun kamer kunnen reserveren tot 20.00 uur. Niet veel later kregen Peter en Edseline het ook voor elkaar. Veel jongelui vonden het best veel geld en hadden het er niet voor over. Dat was ook veel geld, maar wij oudjes (ahummmm ...) vonden het wel fijn om even in je kamer te kunnen relaxen tot vertrektijd. Lekker te kunnen douchen en schone kleren aantrekken da' s toch mooi ??
' s Ochtends eerst lekker ontbijten en daarna rustig relaxen tot lunchtijd. Na lunchtijd ook weer lekker relaxen tot we de kamer achter ons voorgoed konden afsluiten. Maar eerst lekker (heel lang) douchen en andere schone kleren aantrekken (lees: Thaise mode naar Hollandse mode). We (de dames) hadden wat
kleding willen weggooien, maar besloten deze te geven aan onze kamermeisje/schoonmaakster. We hadden haar een beetje verwend . Ze was superblij met de schenking en ook met een beetje geld, dat we bananen en een soort puddingcakejes van haar kregen. Ze vroeg of we volgens jaar nog terugkomen, maar dat is een onzekere factor.
Nadat we gecontroleerd hadden of alles in de koffers zaten, sloten we koffers en lieten we kamers achter ons dicht.
Bij de receptieaangekomen stonden al enkele medereizigers klaar. Een echtpaar zat op een stoel toen wij onze kamerkaart moesten afgeven. Ze zagen niet blij uit. De reden hiervan was zij uit de koelkast in hun kamer wat gebruikt hadden die nog betaald moesten worden. Zij zeiden dat de spullen al betaald waren toen zij bij het zwembad waren. Daar hadden zij wat gedronken en meteen de spullen uit de kamer ook tegelijkertijd afrekenden. Zij hadden helaas geen bon ontvangen van de betaling. Later kwam nog een oudere vrouw van het resort bij om de zaak te helpen oplossen. Toen kwam het misverstand naar boven.
Het bleek dat het om een andere kamernummer ging. De cijfers van het kamernummer waren omgedraaid.
Een soortgelijk incident scheen ook in het verleden te zijn gebeurd bij dat resort. Al met al erg vervelend voor de betrokkenen.
Na de incheck kwamen we een stel uit onze groep tegen, dat al in het vliegtuig zat. De jongen bleek niet lekker te voelen. Enkele stewardessen bekommerden zich om hem. Er moest een meetapparaat aan te pas komen om zijn toestand te registreren. Gelukkig kon zijn vriendin elders zitten, zodat hij op de drie seats kon slapen (ze hadden niemand op de derde stoel zitten).
In Dubai moest hij eerst onderzocht worden door een arts, voordat hij verder kon doorreizen. Gelukkig was hij al een beetje opgeknapt.
De heenreis verliep met vertragingen. De terugreis daarentegen verliep voorspoedig. Wij kwamen exact op het aangegeven tijdstip (13.15 uur) op Schiphol aan.

Ik moet even een toelichting geven op dag 14 (12 oktober). Met name over de tweede regel "maar dat leg ik later wel uit". We waren die dag al om 07.00 uur vertrokken uit Kanchanaburi. Het had later gekund, want we kwamen al om 15.00 uur aan in Hua Hin. Dat alles had te maken met de BBQ. We wilden ons eerst opfrissen en andere/schone kleren aantrekken, voordat we naar het strand gingen. Dat was de uitleg.
Over de reis met Fox Reizen (verder te noemen FR):
FR had de reis goed voorbereid. Jammer dat niemand van hen op Schiphol stond om ons op te wachten.
Over reisleider Gilbert kan ik alleen maar zeggen dat die man zijn vak verstaat. Hij is een geboren reisleider. Ik bedoel ook dat Gilbert naast zijn kennis over Thailand ook een luisterend oor heeft, sociaal bewogen man is, onderhoudend, integer en nog meer andere goede kwaliteiten bezit.
Art is een noodzakelijke toevoeging (vanuit de wetgeving), maar onmisbaar bij sommige situaties. Hij benadert ons heel goed, alleen zijn Engels is soms niet te volgen.
Twee mensen hadden de vakantie bij FR geboekt maar de vlucht niet. Dit hadden ze zelf bij/via KLM geregeld, omdat KLM een rechtstreekse vlucht had naar Bangkok. Ze hoefden dus geen tussenstop te maken en dat scheelde veel tijd. Ze werden wel door FR in Bangkok opgevangen.
Het was mijn eerste reis naar Thailand en aangezien wij met z' n zessen zouden gaan, was gemakshalve gekozen voor een groepsreis en bewust voor FR vanwege goede reacties. Nadeel was dat je geen tot weinig speelruimte had. Natuurlijk hoefde je niet met alles mee te doen, maar sommige uitjes en etentjes zitten al in de prijs begrepen.
Ik dacht dat Thailand goedkoop was, maar dat was niet zo. Als je je reis zelf regelt dan kan het zeker tot 50% van de kosten (eten en drinken maar ook de uitjes) schelen. Met z' n 2-en moet dat geen probleem zijn, maar met z' n 6-sen ... hmm, kan ook wel

Over Emirates:
Ik had een slechte ervaring met Emirates.
Op de heenvlucht vond ik de crew erg onrustig, een beetje druk. Ik wilde bij het eten graag een glaasje/bekertje mangojuice, want ik had dat eerder gedronken en dat smaakte naar meer. Helaas, dat hadden ze niet (???) Toen ik veel later er naar vroeg, kreeg ik het wel. De bitch (sorry) had geen zin om voor mij extra te lopen. Op de terugvlucht konden we kiezen uit kip of beef, althans dat stond op de menukaart. Iedereen kreeg beef, omdat men problemen had met het opwarmen van de kip. Op een gegeven moment waren de opgewarmde beef op en moest men met kip aankomen. De bediening liep ook door elkaar heen, waardoor Co en vooral ik als laatste werden bediend, terwijl wij als eersten hoorden te zijn. We moesten onze handen in de lucht steken, anders hadden ze ons ook nog overgeslagen. Excuses, excuses ... dat mag ook wel.
Mijn ervaring is geen graadmeter voor de manier waarop Emirates met zijn passagiers omgaat, maar ik zal niet de enige zijn, denk ik.

Alle foto' s zijn ge-upload.

  • 31 Oktober 2017 - 23:13

    Tineke:

    John, wat een mooi verhaal, ik heb stuk voor stuk gelezen, het lijkt als of ik nog in Thailand zit.
    Het was ook een leuke vakantie, met z,n allen, gelachen.
    maar ook wel vermoeiend.
    de laatste paar dagen heerlijk uit gerust.
    al met al , een mooie vakantie gehad, in Thailand
    Gezellig gehad met de hele groep.
    En wat hebben wij getroffen, met de reisgidsen Gilbert en Art, Het waren twee toffe mensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John

Ben al gepensioneerd en geniet van mijn vrije tijd. Houdt van tuinieren en om die reden heb ik een moestuintje.

Actief sinds 17 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1088
Totaal aantal bezoekers 5692

Voorgaande reizen:

29 September 2017 - 21 Oktober 2017

Vakantie Thailand 2017

Landen bezocht: