Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu Vakantie Thailand 2017 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Fretes - WaarBenJij.nu

Vakantie Thailand 2017

Blijf op de hoogte en volg John

02 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Reisverslag vakantie Thailand van 29/09/2017 tot 22/10/2017.

Eindelijk is het dan zover. Het is vandaag 29 september 2017.
We (Peter, Edseline, Tineke, Wim, Co en og) kunnen aan onze reis beginnen.
Aan de gate G9 kwam ik er achter, dat we met de Airbus A380 (vluchtnummer EK 148)
van Emirates gingen vliegen ... wat een machine. We vertrokken 50 minuten later
(16.15 uur) dan gepland om vervolgens om 00.30 uur plaatselijke tijd in Dubai te landen.
Om 03.40 uur (gate B26) vlogen we met Boeing B777 vluchtnummer 376 van Emirates verder naar
onze bestemming Bangkok. Hier kwamen we om 13.20 plaatselijke tijd aan.
Bij de douane ging het bij ons alle zes erg moeizaam om door te komen. Dit had te maken met het
visumformulier, dat wij in het vliegtuig kregen. Dit formulier bestaat uit een Arrival en Departure
gedeelte. Het is wel zaak dit formulier naar behoren in te vullen. Wij hadden aangegeven dat wij
bij diverse hotels verbleven en dus geen vast adres hebben. Neen, we moesten maar het eerste hotel
aangeven/invullen. Gelukkig zijn ze bekend met Fox Reizen, dus de naam van het eerste hotel kon direct worden ingevuld ... en de achterkant ook niet vergeten in te vullen, zoals wij daar laat achterkwamen.
Op het vliegveld werden we opgewacht door onze Thaise gids Art, een heel aardige man, alleen zijn Engels is soms onverstaanbaar, zoals zovele Thaise mensen hier. In de bus heette Gilbert, onze reisleider, ons welkom. In Thailand is de functie van een gids bij wet beschermd, dus je komt alleen maar Thaise gidsen tegen.
Gilbert gaf ons een boekje met complete reisinfo en 2 vellen papier met optionele excuries en wat info van algemene aard. ' s Avonds bij het eten ging hij hier en daar iets uitgebreider op in. De planning voor zondag en maandag was al ingevuld (komt later hierop terug).
Na het diner gingen we met ons zessen een wandeling (lees: slenteren) maken. Het was baggeren door het verkeer bij een temperatuur van 32 graden en een hoge luchtvochtigheid. Wim had het niet meer en hij kocht daarom een fles koud water om die vervolgens over zich heen te gieten. We hadden al gedoucht, dus we konden opnieuw onder de douche gaan staan. We kwamen bij een soort pasar aan waar je bij het zien van al dat eten spontaan honger van krijgt.
Maar neen ... we moesten vroeg naar bed, want we werden op 07.00 uur gewekt. Het was ook nodig om goed uit te rusten, want we hadden niet veel in de vliegtuig kunnen slapen.

Dag 3 (zondag 1 oktober).
Op de planning stonden een bezoek aan Chinatown, Koninklijk Paleis en de tempel Wat Pho.
Door het overlijden van de koning van Thailand ging het bezoek aan het Koninklijk Paleis niet door. De koning is bijna een jaar geleden overleden en zal deze maand worden gecremeerd. Om die reden zal het Paleis de hele maand oktober niet voor het publiek toegankelijk zijn. Totdat een nieuwe opvolger benoemd is, hebben de militairen de macht in handen.
In plaats van het bezoek aan het Paleis gingen we de Klong toer doen (was een optie). Dit is een relaxte boottocht door de "klongs" van Bangkok (een soort Venetië van Bangkok). We voeren over de smalle waterwegen en konden de vele lokale huisjes en het dagelijks leven langs de rivier bewonderen. We kwamen enkele grote hagedissen tegen. We hielden een korte stop voor een kop koffie of thee. Tijdens die stop werden we overvallen door een flinke stortbui.
We moesten ook onze schoeisel uitdoen om wat later deze weer aan te doen om onze reis voort te zetten.
Opeens hoorde ik een man tegen Wim zeggen: Volgens mij heb jij mijn schoenen aan.
Waarop Wim zei: Neen hoor, deze zijn van mij, want ik heb Ecco schoenen.
De man: Ik ook.
Daarop ging Wim kijken en ja hoor, die van hem lag ergens anders en had ook een andere kleur. Het model was ook anders. Die Wimpie toch ...
We moesten door de stortbui heen naar onze boot. Gelukkig hadden we een "luxe" boot, want de zijkanten konden met zeil dichtgemaakt worden. We passeerden andere boten die die luxe niet hadden ...
je zag die mensen gewoon nat worden, sommigen met kleine kinderen ... zielig.ˋ
Na een bezoek aan Arun, beroemd om de indrukwekkende met Chinees porselein belegde stupa, gingen we lunchen bij een van vele restaurants aan het water. We zaten 2 hoog en hadden zodoende een schitterend uitzicht op de rivier. We konden uit vele gerechten onze keuze bepalen. Tot nu toe hadden we slechts voor de dranken hoeven te betalen.
Na de lunch gingen we een wandeling maken door Chinatown: smalle steegjes, veel kleine winkeltjes etc.
De regen was inmiddels al gestopt en de temperatuur werd ietsje aangenamer.
Met de bus gingen we daarna naar Wat Pho, een van de vele beroemde/bekende tempels, die Bangkok rijk is.
' s Avonds hadden we gebruikt gemaakt van een optie: Baiyoke Sky Tower en diner. Een uitgebreide diner buffet in 1 van de hoogste gebouwen van Bangkok. Vanaf een ronddraaiend observatiedek kregen we een fantastisch uitzicht over deze metropool. Het buffet werd op de 77stenverdieping geserveerd en voor het uitzicht moesten we naar de 83ste verdieping.
We gaan nu naar bed, want morgen is het weer om 07.00 uur opstaan voor een fietstocht door Bangkok.
En dat op onze vrije dag .... een optie die wij toch gaan gebruiken. En met ons ook 24 andere mede reizigers.

• 02 Oktober 2017 - 17:35

Theresia:

Lieve familie,

Geweldig om mee te mogen genieten van jullie mooie reis. Ik kijk alweer uit naar het volgende reisverslag.

Liefs Michael, Theresia,Nick en Jim

• 02 Oktober 2017 - 21:09

Marvin En Michelle:

Wat leuk om te lezen en grappig van de schoenen van oom Wim! Heel veel plezier daar in het mooie Thailand! Kleine mootje wacht nog lekker op jullie.

Liefs Michelle en Marvin

• 03 Oktober 2017 - 08:59

Elly:

Wat leuk om mee te genieten! Heel veel plezier en wij kijken al uit naar het volgende verslag.

Groetjes van Rob en Elly

Tags: Thailand, Bangkok